"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

02 October 2011

KAYAKING..


Bismillahhirrohhmannirrohimm..

Assalamualaikum wbt..

            
 “Apsal c Amer sorang jer yang mendayung tu..” bisik aku sendirian..

                “Wak.. tengok tu.. pesal Amer sorang jer yang mendayung tu.. As dok diam jer..” suara aku pada member kat belakang - Krell.


          



 
 “Ha’ah.. apsal tu..” kami terus mendayung merapati Amer dan As yang sedang berkayak nun kat tengah laut tu.

                “As.. pesal tak dayung.. kesian Amer.. sensorang dia jer mendayung..” teriak aku..

                “Apsal As..?!” teriak Krell pulak..

                “Tak boleh nak dayung la kak.. dayung As ni rosak.. sebelah dia berpusing.. senget..” sahut As..

Aku yang mendengar tersentak seketika.. kemudian terus aku tergelak besar.. Krell terdiam.. tak dapat tangkap lagi agaknya..

                “Hahahaa.. As.. dayung tu memang camtu laa.. sebelah dia arah lain, sebelah lagi memang arah lain.. senang nak mendayung.. takde la nak pusing-pusing dayung tu..” balas aku pula.. tetiba Krell gelak besar punyer besar... lorr.. baru dapat tangkap rupenyer member belakang aku neh.. Hahaaa.. Astaghfirullahhal 'azimm.. terlebih-lebih aku ni gelakkan orang..

                “Iyerlah As.. Kau ni.. buat lawak plak.. yang kau Mer.. diam jer.. pesal tak bagitau kat dia.. Ajar ler As tu..” sahut Krell.

Amer sengih jer..

                “Aku pun tak tau.. aku pun dayung macam ni..” sahut Amer sambil menggayakan cara dia mendayung.. berpusing2 menghayun dayung tu..

                “Laa.. iyer ker.. mane la As tau kak.. tak reti As..” jawab As sambil ketawa..

                “Akak pun baru first time berkayak tau ni.. tapi takde la plak sampai rase pelik tengok dayung ni.. okey je dayung..” jawab aku..

Patut la aku tengok As dok diam jer dari awal naik kayak tadi.. rupanya dia rase pelik tengok pendayung tu sebelahnya arah lain.. Orang berkayak, nak jugak berkayak.. tak tau, tapi tak nak tanya pulak.. diam jer.. kelakar betul la As neh.. Hahaa..

                “As.. As..” bisikku sendirian dalam hati..


***        Rase-rase kalau tak tau sesuatu tu, eloklah bertanya.. takper kalau kite terpakse nampak bodoh skalipun.. dah memang kite tak tau kan.. yang penting kite tak diketawakan kemudiannya..

No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly