"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

12 October 2011

SEHARIAN BERLATIH..


Bismillahhirrohmannirrohimm..

Assalamualaikum wbt..

Petang ni, ada training lagi.. penat jugak rasanya bila tiap-tiap petang terpaksa turun untuk training.. sok, dah start training pagi dan petang.. laaaagiiilah penat giler.. Alhamdulillah.. kerja ofis semua settle.. takde yang tertunggak mahupun yang tergendala.. so, Bos tak boleh nak bising-bising laa.. hahaa..

Bulan ni jer.. kena la gigih sket training.. tolak tepi dulu mana-mana penat dan lelah tu.. perlu banyak belajar.. maklumlah.. ZERO langsung tentang sukan NETBALL neh.. tulah.. dulu mase sekolah tak nak main.. langsung tak nak cuba main pun.. sekarang menggagau laa..

Ada sesuatu yang agak memeningkan kepala.. sukan netball ni banyak ragam.. rules and regulations.. huhh.. tak terdaya..

Semalam training je dah berapa kali kena tegur.. salah tu.. salah ni.. offside tu.. fault laa.. hahaa.. baguuusss sangat.. sebab kita belajar dari kesilapan.. dan orang yang belajar dari kesilapan tu selalunya akan meningkat dengan jayanya.. mmmm.. harap-harap la dapat paham dalam waktu yang sesingkat neh.. maklum.. PETANDA tak lama je lagi.. InsyaAllah.. semoga dapat menjadi pemain simpanan.. heee..

Apa yang dapat di pelajari dari teguran semalam antaranya..

OFFSIDE :
Sekiranya..

i)                     Ada pemain bergerak melebihi atau keluar dari kawasan gelanggang yang dibenarkan untuknya bermain..

ii)                   Kaki pemain tidak berada didalam kawasan tertentu apabila bergerak untuk menangkap bola.. 
 
FAULT :
Sekiranya..

i)                    Pemain yang memegang bola atau tidak, tersentuh pihak lawan.. merampas atau memukul bola di tangan pihak lawan sehingga terlepas..

ii)                   Pemain berada pada kurang dari 3 kaki daripada pemain yang sedang membuat lontaran, pemain itu dikira menghalang.. (Ding dong ding dong bak kata Kak Sarina..) hee..

iii)                 Pemain menggertak, mengugut atau menjerit ke arah pihak lawan dengan tujuan melakukan gangguan mental..

Betul tak semua yg tersebut diatas tu Coach Ita..?! Hee.. 
To Kak Sarina.. thks untuk semua teguran semalam.. macam tu baru betul-betul memberi kesan yang amat mendalam untuk kitorang yang buta netball ni belajar.. seronok pulak.. hahaa..

InsyaAllah.. Doa-doakan pasukan kita dapat menjuarai sukan tersebut untuk kali neh.. Amin.. Amin.. Ya Rabbal Alamin..

Bak kate Bos Besar Punyer..

                “Saya tak nak nombor dua..”

 Mmmm… semoga..

                “..TUHAN BAGI PELUANG KALI KEDUA..”


***         Selalu senak perut setiap kali training.. lapo la kotz.. tak makan.. huu..


2 comments:

  1. hahaha..trade mark team netball "tuhan bagi peluang kali kedua" jd kenala kita manfaat kan..kena makan at least sejam sebelum training,jgn dh dekat2 nk training baru mkn kang termuntah kat padang..

    ReplyDelete
  2. trademark yg tnpa disengajakn.. sudahny trus gune tradmark tu.. sedap plk.. hahaa.. mnjadi kate-kate semangt bt team kite..

    ReplyDelete



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly