"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

15 January 2013

JOM BELAJAR GITAR - CARTA HATI


Bismillahhirrohmannirrohim &

Assalamualaikum wbt..


        Sekali lagi dalam mood 'sama-sama belajar gitar'.. seperti yang korang tau, aku baru sangat belajar petik gitar ni.. apa jer salah silap aku tu orang kata biasalah.. baru nak belajar kan.. tak payah banyak komen la yer..


So, today.. cewwaahhh.. sepiking pulak dahh..

aku nak try petik lagu dari Najwa Latif pulak.. tajuk lagu dia Carta Hati.. ok.. untuk pengetahuan korang laa.. lagu ni baru jer malam tadi aku dengar betul-betul kat dalam youtube.. bukan makna sebelum ni aku tak penah dengar.. pernah.. itu pun kalau kat radio putarkan laa.. so, aku tak berapa nak tau sangat lagu ni sebenarnya.. disebabkan saja nak try test main lagu ni.. so, aku study-study sikit la lagu ni malam tadi.. and aku baru jer prektis petik balik dari kerja tadi ni.. sat lagi aku upload hasilnya.. cuma..

Untuk pengetahuan korang.. kord lagu ni sama dengan kord entry aku yang lepas.. kord lagu Tasha Manshahar Cuba Teka.. kord yang sama.. jadinya aku rasa tak payah kot aku letak gambar kord lagi kat entry yang ni.. korang boleh rujuk jer entry yang lepas.. Tasha Manshahar - Cuba Teka


Seperti biasa.. sebelum aku upload.. aku nak ingatkan sekali lagi yang aku ni tak pandai nyanyi.. tak reti pun nak nyanyi.. suara dah kompom-kompom tak sedap.. so, korang layankan jer petikan gitarnya tu ok.. walaupun memang tak berapa nak ok.. tapi aku cukup berpuas hatilah sebab dapat jugak aku try main lagu ni dalam tak sampai beberapa jam pun..riak tak..?! hahahaa.. eerrr.. korang tengok jer la ek.. huhuhuu..


"..sebarang kesalahan dan kesilapan tu dari khilaf saya sendiri yang baru nak belajar neh.. maafkan saya yer.. saya bukan perosak lagu orang.. tapi.. saya memang telah merosakkan lagu orang.. erkk! adoii.."


Nota
Kord yang digunakan cuma
C   Am   F   G

Intro :     C     Am     F     G

C        Am
Engkau duduk di situ

F
Diam tersipu malu

G
Mahu mendekati aku


C        Am
Aku mulai resah

F
Hatiku jadi kebah

G
Melihat dirimu aku rebah


C        Am
Tapi hati ini kuat menyatakan

F        G
Kau terkini duduk di carta hati

C
Lagu cinta kita bermula

Am
Dari mata turun ke jiwa

F
Dari teman menjadi cinta

G
Dan berjanji untuk setia

C        Am
Sehidup semati kita

F
Menjanjikan bahagia

G
Untuk kita berdua selamanya


C     Am     F     G


C        Am
Jangan engkau jangan pergi

F
Jangan tinggal ku sendiri

G
Jangan tinggalkan carta hati


C        Am
Kau janjikan bahagia

F
Ku janji kau tak terluka

G
Teruslah berada di carta hati kita


C     Am     F     G



"..lagu ni pun untuk korang lah.. ok tak..?!"

9 comments:

  1. Sis, ain pun baru belajar nak petik gitar ni...btw , tanx ajar kod2 di atas...buat entri lagu2 banyak2 g ye....love it !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai ain.. kite blajar same² ehh.. akk pn baru pgg gitar dlm 2,3 bln.. ni pn x update lg.. nnt akk update btul².. akk letak cara pgg kord skli.. mudah sket.. anywy.. thks ekk.. ;))

      Delete
  2. strumming pattern mcm mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. try strumming cmni..
      down down up, up down up, up down up, up down up..
      n ulang..

      Delete
  3. hyep....add me fb...kickapoo kamil
    nk blaja g-tar...som1 can i ask..

    ReplyDelete
  4. hye..add me in fb..kickapoo kamil...need som1 can i ask about g-tarrr

    ReplyDelete
  5. sis strum pattern yg mudah ada???

    ReplyDelete



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly