"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

25 January 2013

PUTIH-PUTIH MELATI..


Bismillahhirrohmannirrohimm &
Assalamualaikum wbt..


        "..kak.. nanti tolong carikkan lagu ni.. Sara tak tau tajuk dia.. tapi lagu dia ada lirik camni.. '..putih-putih melati.. merah-merah delima..'.." sambil menyanyi-nyanyi.. " ..terus aku sambung liriknya sambil menyanyi jugak..

        "..siapa yang baik hati cinderella.." ehh.. biar betul ni.. lagu zaman kanak-kanak dulu ni.. lama dah aku tak dengar lagu ni.. "..ada ke lagu ni? siapa nyanyi..?"

        "..ST 12.. sedap tu lagu dia.." sambung Sara..

        "..haa.. iyalahh.. '..putih-putih melati ali baba.. merah-merah jelita meow-meow.. siapa yang baik hati cinderella..' ..kan..?" aku sambung nyanyi lagi..

        "..ahh akak neh.. mana ada ali-ali baba neh.. lagu dia camtu jer la.. tak ada meow-meow.. cinderella bagai.." sahut Sara..

        Sheena tiba-tiba potong.. "..ehh.. lagu dia memang camtu laa.. 'putih-putih melati ali baba.. merah-merah jelita meow-meow..'.." sambil menyanyi jugak.. "..lagu main zaman kanak-kanak tu.." aku mengangguk.. terus aku sambung..

        "..awak takde lagi kot Sara.. takkan tak pernah dengar kot awak.. tu lagu zaman kitorang budak-budak dulu.. masa main sep-sep kot.. selalu nyanyi-nyanyi lagu tu.." aku bersungguh..

        "..laa.. iye ker.. patut la laki Sara terus hafal lirik dia.. dengar jer lagu tu terus dia boleh menyanyi.. pelik gak Sara.."


*     *     *     *     *

Sampai jer ofis lepas keluar makan tengahari tu terus aku Google lirik lagu tu.. puas carik tajuk lagu terbaru ST 12.. tak dapat-dapat jugak.. sudahnya aku try and error la kata orang.. Putih-Putih Melati - ST 12.. huhhh.. memang tu la tajuk dia rupanya.. penat jer taip lirik lagu terbaru ST 12.. cehhh.. terus aku download..

        "..Sara.. ni ker lagunya..?" terus aku pasang lagu tu kuat-kuat..

        "..haa.. tu la lagunya.. bagi Sara kak.."

SAH..!!
MEMANG sah tang korus lagu tu dia ambil lirik sebijik dengan melodinya sekali sama.. cuma dibuang ali baba.. meow-meow and cinderella tu.. merah-merah jelita jadi merah-merah delima.. memang betul-betul mengembalikan nostalgia laa.. terus aku tangkap suker ngan lagu Putih-Putih Melati dari ST 12 ni..

Seingat aku zaman kanak-kanak dulu.. masa main-main sambil nyanyi-nyanyi tu lirik dia camni..


Ola-oli..kuberi nama
Saudara-saudari... cikebum-cikebum *angkat bahu*

Malam-malam minggu, 
siang-siang hari... disko-disko *tangan menerawang*

Putih-putih melati...Ali Baba
Merah-merah jelita... meow-meow *cuit-cuit pipi*

Siapa yang baik hati... Cinderella
Lama-lama jadi patung 
*masing-masing  freeze, tak bergerak*


Agak-agak korang ingat lagi tak permainan tu? memang best lah kan.. main patung-patung.. siapa yang gerak dulu kira kalah laa.. kena cubit.. hahahaa..

Then.. muncul lagu ni..
Korang try layan la lagu dari ST 12 ni pulak.. memang sangat layan.. hahahaa..



4 comments:

  1. btol.. dgr je lagu nie.. tringat zmn kcik2 dlu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. ;)) tapi budak2 zaman skrg klu dgr lagu ni kenal ST12 jer la kotz.. hee..

      Delete
  2. lau pakwe kita nyanyi lagu putih2 melati,mesti kita tambah ali baba,,sampai dia mngamuk bab xcaya,huuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. uihh.. dier hidup zaman moden ker tu.. hehehee..

      Delete



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly