"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

13 June 2012

TUHAN, BUKAKAN PINTU HATI INI..


Bismillahhirrohmannirrohimm & 
Assalamualaikum wbt..
  

Kadang-kadang terfikir.. apa yang kita inginkan dalam kehidupan ini.. kejayaan? Kemewahan? Kesenangan hidup? atau kebahagiaan?

Bermacam-macam main kat fikiran ni..

Hati betul-betul terasa sunyi.. kosong.. seolah-olah jiwa dah hilang ntah kemana.. badan dah tak tertanggung.. terlalu dipaksa dan memaksa.. dah terlalu penat minta direhatkan.. tapi hati dan jiwa tetap memaksa badan untuk terus, terus dan terus.. agar minda tidak memikirkan kekosongan itu.. agar kepenatan itu melemahkan minda untuk berfikir tentang kesunyian itu.. keperitan itu..

“Tuhan.. Bukakan pintu hati ini.. bukakanlah.. untuk menerima ketentuan-Mu.. untuk menerima redha-Mu..”

Hati terlalu berat untuk terima.. cuba mengenepikan segalanya.. cuba untuk menidakkan.. tapi itulah yang telah ditentukan.. kenapa.. terlalu berat untuk menanggungnya.. sedangkan ujian tuhan tidak pernah melampaui batas kemampuan hambanya..

Tak tertanggung.. Ya! Tidak tertanggung rasanya hati ini..

                “Ya Allah.. bukakan pintu hati ini.. agar hati dapat memujuk minda untuk terima dengan redha ketentuan-Mu.. agar hati ini tidak terus memaksa minda.. agar badan ini dapat direhatkan dengan ketenangan.. rehat dari bebanan.. berilah kekuatan itu kepada hati ini Ya Allah..”

Bila badan dalam kepenatan, minda ini lemah untuk berfikir.. mata tidak kuat untuk menumpu.. kerja tidak dapat difokus dengan baik.. mengharapkan cuti suatu hari nanti akan terlaksana.. minggu yang memenatkan..


Hati..
Kembalilah..
Kembalilah pada yang dulu..
Hati yang dulunya kuat.. yang dulunya tabah.. cekal.. hati yang dulunya ceria.. gembira.. dan..
Hati yang menerima redha-Mu Ya Allah..
Hati ini terlalu rindukan ketenangan jiwa.. terlalu rindukan kebaikan peribadi.. dan terlalu rindukan diri sendiri..
Tuhan, bukakan pintu hati ini..


No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly