"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

06 June 2012

AL-FATIHAH BUAT ADIK YASMIN..


Bismillahhirrohmannirrohim.. &
Assalamualaikum wbt..

Semalam, 5 Jun 2012..

Saya terbaca satu status yang tertulis di Facebook Tentang Dhia (Slot Akasia TV3) berkenaan seorang Trending di Twitter Remaja yang maut dilanggar lari.. 


Cerita lengkap kemalangan tersebut diberitakan di akhbar Harian Metro Online - MyMetro..


Agak menarik minat bila ceritanya tentang seorang remaja yang seolah-olah sudah dapat merasakan kepemergiaannya.. merasa tanda-tanda awal yang dia akan pergi buat selama-lamanya.. dia membaca buku BEGINIKAH RASANYA 7 MALAM PERTAMA DI ALAM KUBUR..

Dalam komen pada Facebook Tentang Dhia (Slot Akasia TV3), telah di ‘link’ kan address blog remaja tersebut.. Last Update pada 2 Jun 2012.. itulah penulisan terakhirnya didalam Blog..


Banyak kisah dan penulisan arwah telah saya baca.. walaupun tidak mengenali remaja terbabit, saya dapat rasakan seolah-olah sangat mengenalinya.. penulisan arwah sangat seronok dibaca.. tapi sayang dan sedihnya.. arwah sudah tiada.. seorang remaja perempuan yang comel dan lincah.. bijak dan pintar.. seorang yang digambarkan sangat-sangat ceria..


Tidak tahu cerita sebenar.. tapi ada komen tentang penjelasan kejadian tersebut.. Wallahua’lam.. hanya Allah yang Maha mengetahui segalanya..

Link tentang cerita yang telah ditulis arwah.. - cerita arwah tentang Mimpi Ngeri..

Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah adik Yasmin..

Al-Fatihah..


No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly