"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

28 June 2012

DIA HADIR LAGI..


Bismillahhirrohmannirrohim &
Assalamualaikum wbt..


 Dia hadir lagi.. sama seperti selalu.. tak jugak nampak wajahnya..

                “..awak datang lagi..?!”

                “..ya saya.. untuk menjenguk awak..”

                “..kenapa..?!”

                “..saja nak pastikan awak dalam keadaan baik..” tersenyum.. ya.. hanya senyum itu yang selalu diberikan kepadaku..

                “..bila kita akan berjumpa..?

                “..suatu hari nanti.. bersabarlah..” jawabnya tenang..

                “..bila..? tak sabar rasanya..”

                “..insyaAllah.. kalau jodoh kan pasti tak kemana.. awak akan tetap jadi milik saya..”

Ya.. kalau dah ditentukan Allah s.w.t.. KUN FAYA KUN.. perkara tu akan tetap terjadi.. hanya menunggu saat dan detik yang sesuai.. semuanya telah direncanakan..

                “..awak kena jaga diri baik-baik tau..” pesannya..

                “..kenapa..?!

                “..awak kena jaga diri awak baik-baik untuk saya.. jaga peribadi.. jaga akhlak.. jaga juga cinta awak untuk saya.. saya yakin.. awaklah tulang rusuk saya..”

                “.insyaAllah..” aku tersenyum tawar..

                “..awak kena jaga sehingga kita dipertemukan Allah.. saya akan terus berdoa.. insyaAllah.. saya cinta awak kerana Allah..”

                “..insyaAllah.. saya juga cinta awak kerana Allah.. akan saya perlihara segalanya untuk awak.. semoga kita akan dipertemukan dialam nyata..”

Ya Allah..
Aku bermimpi lagi..
Setiap kali.. wajahnya tetap tak kelihatan.. siapakah dia..?! Aku berdoa.. moga Allah permudahkan perjalanannya menemui aku.. insyaAllah.. Amin.. Amin.. Amin.. Ya Rabbal Alamin..
Benarkah itu..?!



2 comments:

  1. macamana pula kalau kita berkongsi 'tulang rusuk' yang sama... :) mesti lagi manis hidup tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pahit dan manisny ssbuah khidupan tu sbnrny diri kite sndri yg mencorakknny.. InsyaAllah.. klu adil dan ade tolak ansur pasti akan manis.. ;))

      Delete



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly