"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

10 September 2012

AIRMATA HATI..


Bismillahhirrohmannirrohim &
Assalamualaikum wbt..


01:37 pagi..

Mata dah terlalu berat.. tapi aku tak ngantuk lagi..
Payahnya punya penyakit sukar nak tidur malam ni..
Mata tertumpu pada telefon..
Searching lagu-lagu nasyid untuk ketenangan jiwa..
Agar diri mudah dibuai mimpi.. kononnya..

Tertarik dengan satu tajuk lagu.. aku terus perdengarkan..
Tanpa aku sedar.. airmata laju mengalir..
Ya Allah.. sebaknya dada..

Satu persatu lirik aku hayati..
SubhanAllah..

ISTIKHARAH CINTA

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa

Sebut nama-Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

Di istikharah cinta


Sungguh.. aku tak dapat bayangkan kesyahduan bait-bait lirik lagu itu.. dengan alunan melodi yang sangat-sangat menyentuh hati.. aku bermohon Ya Allah.. agar istikharah cinta itu menjadi istikharah cintaku..


"..Ya Allah..
tetapkanlah pilihan sebagai teman..
teguhkan satu nama teman setia.. 
pemenuh separuh nafas hidup..
dalam mahabbah rinduku..
 kekal abadi hingga akhirnya.."


Wallahua’lam..

No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly