"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

07 March 2013

JOM BELAJAR GITAR - KU INGIN TERUS LAMA PACARAN DISINI


Bismillahhirrohmannirrohimm &
Assalamualaikum wbt..


Okehh..
Hari ni aku nak ajak korang try belajar petik lagu seperti tajuk yang kat atas tu.. dalam erti kata lain tajuk lagu tu sebenarnya lebih femes kalau kita sebut Neng Neng Nong Neng jer laa..

Cerita dia macam ni..
Kelmarin ada sorang member laa.. kalau bak kata kawan aku yang sorang ni, member ni lebih dikenali sebagai 'pakwe sukan' aku.. hahahaa.. yang tu korang tak payah tanya lah kenapa.. hanya dia jer yang tau.. sebab tu lah die selalu gelar member aku ni 'pakwe sukan' aku..

Nak dijadikan cerita..
tiba-tiba kat whatsapp aku ada link youtube dari si member aku ni.. aku yang tanpa membuang masa ni terus jer click.. keluar video yang kat bawah ni..



Amacam?! best tak lagu dia? tu 1st time aku dengar sebenarnya.. or.. maybe pernah dengar.. tapi tak perasan kotz.. urrmm.. entah laa.. rasanya.. aku asik la dengar ulang-ulang.. best pulak layan lagu ni.. lama-lama jadi suker pulak.. bila dah suker tu seperti biasa.. aku suker la pulak nak share dengan kawan-kawan yang lain.. habis semua aku forward link youtube tu kat nombor whatsapp member-member yang lain.. rupanya.. ramai member-member aku yang tak pernah dengar lagu ni.. and terus diorang pun tangkap suker jugak..

dan..
nak dijadikan cerita lagi.. link tu aku ada juga forward kat 'ex' aku.. maklum.. nombornya dalam senarai whatsapp aku juga.. so, tak terkecuali lah.. err.. tak ada maksud apa-apa tau korang.. tetibe pulak teringat kat tajuk lagu tu.. ehehh.. segan pulak tetibe.. nasib baik la 'ex' aku tu pun okey jer.. maklum.. putus tak gaduh tau.. kawan-kawan lagi.. huhuu.. rupa-rupanya lagu tu ada cerita disebalik.. dengan sedikit penjelasan dari dier, maka aku pun tahu lah serba sedikit tentang asal usul lagu tu.. memang menarik.. ni kat bawah ni aku upload kisah disebalik lagu tu..



Menarik kan?!
Sangat kagum aku dengan si pencipta lagu tu.. tak ada rezeki untuk dier menyanyi.. ada rezeki dier untuk kompos lagu.. bukan calang-calang orang pulak tu yang nyanyi.. fuhh.. dasat lah mamat tuu.. lagu simple jer.. ada jugak yang hargai karya dia.. mmm..

dan disebabkan aku ni dah tersangat suker ngan lagu tu.. aku pun try la carik kord gitarnya.. owhhh.. simple jer.. kord basic.. yang dah biasa aku petik.. cuma.. strumming jer aku kacau sikit.. boleh la kalau diperingkat awal ni.. baru jer belajar petik lagu ni aku terus rekod.. korang tengok n layankan jer la hasilnya ek.. naik mengah jugak lah aku nyanyi lagu ni.. berbelit-belit lidah nak sebut neng neng nong neng tuhh.. haduilaa..

Kord yang digunakan     :     C     G     Am     F
ulang-ulang jer..


Intro :     C       G      Am     F

C
Neng neng nong neng neng neng nong
G
Neng neng nong neng neng neng nong
Am
Neng neng nong neng neng neng nong
F
Neng neng nong neng


C              G             Am          F
Kau sayangku, Kau cintaku, Kau pacarku, Diriku

C              G             Am          F
Kau cantikku, Kau manisku, Kau lucuku, Diriku


C
Neng neng nong neng neng neng nong
G
Neng neng nong neng neng neng nong
Am
Neng neng nong neng neng neng nong
F
Neng neng nong neng


C              G             Am          F
Kau genitku, Kau nakalku, Kau tetap jadi sayangku

C              G             Am          F
Kau seksiku, Kau centilku, Kau manjaku, Diriku



C              G             Am          F
Ku ingin terus lama pacaran disini

C              G             Am          F
Ku mahu terus hidup bersama kamu


C
Neng neng nong neng neng neng nong
G
Neng neng nong neng neng neng nong
Am
Neng neng nong neng neng neng nong
F
Neng neng nong neng



C              G             Am          F
Kau tawaku, Kau tangisku, Kau dramaku, Diriku

C              G             Am          F
Kau terangku, Kau gelapku, Kau hidup dan matiku

C              G             Am          F
Ku ingin terus lama pacaran disini

C              G             Am          F
Ku mahu terus hidup bersama kamu


C
Neng neng nong neng neng neng nong
G
Neng neng nong neng neng neng nong
Am
Neng neng nong neng neng neng nong
F
Neng neng nong neng



dah aku katakan aku tak pandai menyanyi.. tak boleh menyanyi..
suara aku tak sedap.. boleh tak korang jangan komen tang suara aku tu?!
haishhh..!!

6 comments:

  1. suare makngah dh okey dh ..cme kureenggg sikit .. xdpt nk Feel... xpe .. u tried your best .. ape2pon keep up the gud work.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. halah halah halahhh..
      bang.. pandainyeerrr komen yerr..
      suare awk tu sdp sgt ker? nak main gitar pun mntk angah tlg ajokan.. cesss!!

      Delete
  2. Wakakaka.. Akak boleh x tlong sy? Tlong share lgu bondan-ya sudahlah. Sy cri kt google smua ad chord F#m. Dhlah sy xtaw kord uh. Tlong ye akak.. Thanx.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk akk tlg dptkn kord lagu tu yg x pki kord f#m ehhh? Ape kate klu akk bg cara snng nk pgg kord f#m tu? Ok x? Bleh bljr pgg kord tu..

      Delete
  3. ha.. Boleh je. Klau boleh, chord B, Bm, Cm, Fm, F#m, ngan Gm. Thanx.. Hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnt akk publish kord senang utk lagu Ya Sudahlah - Bondan tu ekk.. tunggu update akk nnt.. n utk kord tu nnt akk buat ehhh.. ok thks..

      Delete



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly