"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

19 May 2013

SURAT UNTUK BULAN..


      " Bulan!
        Aku sudah jatuh cinta!
        Kau tahu tak cinta itu apa?
        Cinta itu dalam hati.. kau tak nampak!
        Aku cinta kat dia!
        Kau rasa.. dia cinta aku tak? "


*            *            *

Bulan
Jelmalah dimalam ini
Lantas aku memikirkan
Kata hati yang tidak ku fahami

Aku
Sendirian tersisih
dan apakah akan terjadi
Pada diri tanpa hadir kau disisi

Kan ku tuliskan kata untukmu
Aku utuskan bilaku rindu
dan ku nyanyikan dalam jiwaku
Aku luahkan apa yang terbuku

Aku mohon petunjuk darimu
Terangkan jalan arah tujuku
dan ku harapkan pada dirimu
Hilangkan duka resah dalam bisik jiwaku

Bilaku renung dirimu di angkasa
Hiba diriku hiba nasib yang menimpa
dalam jiwaku


*            *            *

" Kau orang kaya.. kau boleh beli cinta dengan duit..
Aku orang miskin.. aku boleh hidup tanpa duit.. tapi aku tidak boleh hidup tanpa cinta.."


No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly