"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

22 June 2011

RINGGIT MALAYSIA 50 SAHAJA..






Suasana di salah sebuah tapak pesta..

                “Abang.. boleh tak birthday saya kali ni abang belanja saya naik helikopter tu..” minta si isteri..


Si suami terus pergi kepada penjaga selaku pemandu heli tersebut..

            “Berapa sekali naik ni Encik..?!”
               
“Ooo.. tak mahal Encik.. RM50 sahaja..” jawab si pemandu heli tersebut..
               
“Mahalnya.. tak boleh kurang lagi ker..?!” rungut si suami..

“Ni dah kira murah la ni Encik..”

Si suami terus berlalu dari pemandu tadi.. Merapati si isteri..

                “Mahal la Yang.. RM50.. tahun depan jer la kita naik yer.. mungkin tahun depan harganya dah kurang..” pujuk si suami..

Si isteri yang kecewa terus berlalu pergi..



Tahun berikutnya.. ditapak pesta yang sama..

“Abang.. Abang janji tahun ni nak belanja saya naik helikopter tu..” minta si isteri lagi..

“Mmm.. iyerlah.. abang pergi tanyakan..” sambil berlalu..

“Berapa sekali naik ni Encik..?!”
               
“Ooo.. tak mahal Encik.. RM100 sahaja..” jawab si pemandu heli tersebut..
               
“Mahalnya.. naik RM50 dari tahun lepas.. tak boleh kurang lagi ker..?!” rungut si suami..

“Ni dah kira murah la ni Encik.. dulu minyak murah.. sekarang minyak mahal..” jawab si pemandu heli tersebut..
 
Si suami terus berlalu merapati si isteri..

                “Mahal la Yang.. dah naik RM100.. tahun depan la kita naik.. mungkin tahun depan harga minyak dah turun..” pujuk si suami lagi..

                “Abang ni.. kedekut sangat la.. kalau tak, tahun lepas lagi dah dapat naik.. tahun depan belum tentu.. ntah-ntah naik lagi..” keluh si isteri..



Tahun berikut-rikutnya pula.. ditapak pesta yang masih sama..

“Abang.. Kali ni tak kira.. Abang janji nak belanja saya naik helikopter tu.. saya nak juga..” minta si isteri lagi sekali.. Kali ni bersungguh-sungguh..

“Oklah.. abang cuba tanyakan..”

“Berapa pula harganya kali ni Encik..?!”
               
“Encik lagi..?! Tahun ni naik lagi RM50.. jadinya RM150.. Dari tahun-tahun sudah saya perhatikan Encik.. tak kesian ke pada isteri Encik..?!” jawab si pemandu heli tersebut..

Sambil menoleh sekilas pada si isteri..

“Ermm.. Tak boleh kurang ker Encik..?! Tolonglah..” pinta si suami..

“ Mmm.. baiklah.. saya boleh bagi Encik naik dengan harga RM50 sahaja.. tapi dengan syarat..” balas pemandu heli tersebut..

“Apa saja syaratnya.. asalkan isteri saya dapat hadiah harijadi yang dia idamkan..” sahut si suami..

“Baiklah.. syaratnya, sepanjang berada diudara, Encik dan isteri tak boleh langsung bersuara.. tanya itu.. tanya ini.. minta itu.. minta ini… ok..?! sekiranya Encik dan isteri bersuara.. Encik kena bayar harga penuh..” balas pemandu tersebut dengan bersungguh-sungguh..

“Mmm.. baiklah..” setuju si suami..

Betapa gembiranya hati si isteri hajat dan keinginannya dapat ditunaikan pada tahun ni..

Si pemandu tersebut pun memandu dengan rakusnya.. dibawanya heli tersebut berpusing-pusing.. mengharapkan si isteri tadi menjerit.. tetapi tetap senyap.. satu suara pun tidak didengarinya.. pemandu tersebut bawa lagi gila-gila.. masih juga senyap.. akhirnya pemandu tersebut itu akur..
               
“Memang Encik ni berkira betul dengan duitnya.. langsung tak bersuara nak dapatkan harga yang murah..” bisik hati si pemandu tadi..

Akhirnya heli tersebut mendarat dengan selamatnya.. keluarlah si suami dari heli tersebut.. setelah agak lama menunggu..

            “Ehh.. mana isteri Encik..?! tak keluar-keluar lagi..” tanya si pemandu tadi..

            “Err.. isteri saya terjatuh masa Encik bawa berpusing-pusing tadi..” jawab si suami..

“Ya Allah.. kenapa Encik tak bagitau saya..?!” tanya si pemandu tersebut..

“Err.. saya.. saya takut, kalau saya bersuara tadi.. saya kena bayar RM150..”

#!<*(%#@!!#$*%&*



***        Hampeh betul kalau dapat suami yang kedekut nak mampus camni..



No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly