"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

26 July 2012

PAKCIK CERITA APA NI..?


Bismillahhirrohmannirrohim &
Assalamualaikum wbt..


Sebagai manusia, dah tentu-tentunya aku ni ada kelemahan.. mungkin itulah kelemahan aku bilamana aku memang tak boleh nak paham pakcik ni cakap apa..

Korang nak tau.. dialah satu-satunya orang yang dah banyak kali aku cuba untuk paham bila setiap kali berborak.. tapi tak jugak-jugak paham.. sudahnya, aku buat keputusan untuk tidak sangat melayan borak bila setiap kali pakcik ni berborak.. aku akan berlalu pergi sambil meninggalkan sedikit senyuman agar dia tak nampak sangat yang aku ni memang nak lari dari berborak dengan dia..

Pelik.. sebab orang disekeliling aku boleh melayan borak dengan dia.. aku?! melayan boleh.. tapi nak paham tu aku agak kureng sikit.. kalau buat muka bodoh, mau aku garu-garu kepala aku yang tak gatal ni.. betul-betul aku tak paham.. buat-buat paham lah selalunya pun.. ntah dia cakap apa pun aku tak tau..

Kadang-kadang semasa berborak tu dia berselang-seli dengan gelak tawa.. aku terfikir.. “kelakar ke? dia cakap apa yang sampai gelak-gelak? aku tak gelak pun..” aku hanya mampu melemparkan senyuman.. sebab aku tak paham.. berbisik sendiri lah selalunya.. “ooo.. mungkin pakcik ni sedang buat lawak.. tapi aku tak rasa ianya mencuit hati aku, jadinya aku tak mampu untuk gelak sama..” aku tak boleh masuk la borak dengan pakcik ni.. tak paham.. sungguh aku tak paham..

Pelik kan? Aku rasa aku sorang jer yang tak paham kot.. sebab aku tengok orang lain berborak dengan dia siap boleh gelak sama lagi.. kenapa aku tak boleh?

Mmmm.. mungkin itulah dia.. tak semua orang kat sekeliling kita ni sebenarnya kita boleh sekepala.. boleh untuk masuk borak sama.. boleh untuk gelak sama.. boleh untuk join buat sesuatu bersama.. sebab itu kadang-kadang, sesetengah perkara berlaku kat keliling kita.. ada masanya kita boleh nak layan sama.. ada masanya kita hanya pasang telinga dan dengar saja.. orang lain berebut memberikan reaksi berbeza-beza.. aku? aku memang tak boleh masuk la dengan dia ni.. masalahnya dia sorang jer pulak tu.. orang lain kenapa boleh jer.. aku ke yang tak betul kat sini? aku ke yang ‘wayar ada sedikit putus’ ni agaknya? ahhh.. yang pastinya.. aku memang tak boleh paham dengan kata-kata dia! Ya! dengan dia..

Hampehh..!!

No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly