"Kadang² ALLAH sembunyikan Matahari, Dia datangkan Petir & Kilat.. Kita tertanya² kemana hilangnya Matahari.. Rupa²nya ALLAH memberi kita PELANGI.."

Kengkawan

12 July 2012

TUDUNG BAWAL vs. SHAWL..


Bismillahhirrohmannirrohim &
Assalamualaikum wbt..


Kebelakangan ni aku selalu di bising-bisingkan dek kawan-kawan yang kaum lelaki ni sangat suka pada perempuan yang pakai tudung bawal dari yang pakai shawl tu.. benarkah.. tak pulak aku cuba tanyakan pada lelaki-lelaki lain.. rasanya macam nak kena juga buat survey.. sebab kat ofis aku ni cuma sorang jer budak lelaki yang suka dan selalu puji-puji aku kalau aku pakai tudung bawal.. kalau pakai shawl tu mulalah dia mencebik.. balik-balik yang akan keluar kat mulut dia.. ‘apasal pakai tudung camni.. tak lawa laa.. eishh.. lilit-lilit.. pakai la tudung biasa tu..’ atau.. ‘laa.. jangan la pakai tudung macam ni.. tak suka la tengok..’ adoihh.. cammana nak buat tu.. sebab kita ni kadang-kadang nak pakai tu ikut selesa.. lagipun kadang-kadang pakai shawl tu pun boleh nampak simple dan mudah.. ntah laa..

Semalam, sekali lagi aku dibisingkan.. kata seorang member neh.. dua orang lelaki sangat suka tengok dia pakai tudung bawal.. siap puji-puji lagi.. dan paling tak suka tengok dia pakai shawl.. jugak?! Huhh..  salah seorang dari yang dua orang itu adalah lelaki yang sama suka puji aku pakai bawal.. maknanya ada dua orang lelaki yang suka tengok perempuan pakai tudung bawal dari shawl.. tu belum cukup lagi tu.. kena survey lagi.. cari lagi berapa banyak lelaki yang sebenarnya suka perempuan pakai tudung bawal dari shawl..

Semalam jugak, tiba-tiba..
Sedang aku asyik melayari internet.. aku terbaca satu blog seorang penulis lelaki yang juga ada menyebut tentang perkara tersebut.. statement yang telah diberikan berbunyi camni..

“ Tudung bawal adalah comel,
perempuan pakai tudung bawal relatifnya lebih kemas dan comel dari shawl, walaupun ramai perempuan cuba justify yang shawl tu lebih comel, tapi bagi lelaki tengok tudung bawal lagi comel..”


So, apa pendapat korang?

Memang hakikat kita sebagai perempuan sendiri merasakan yang pakai shawl tu nampak comel.. cantik.. kemas dan teratur jer.. tapi benarkah itu? Pada mata kita sendiri kalau tengok perempuan lain pakai shawl pun kita selalu cakap.. ‘lawanya budak tu.. cantik dia pakai shawl camtu..” dan kadang-kadang kita cakap.. ‘cammana budak tu pakai tudung camtu ek.. nampak comel jer.. teringin nak pakai jugak.. tapi tak pandai nak lilit-lilit..’

Sah-sah lah pandangan mata lelaki dan perempuan tu lain.. perasaan dan pendapat pun confirm lain.. sebab yang memakai tudung ni perempuan.. tahu cammana rasanya memakai tudung hari-hari.. kadang-kadang terasa nak ubah ikut peredaran fesyen.. keselesaan.. kelainan.. tapi pada mata lelaki-lelaki ni mungkin pandangan mereka nampak perempuan akan lebih kemas.. comel.. dan tak sesak mata memandang bila pakai tudung bawal.. ntah laa.. survey akan tetap aku jalankan.. sebab aku nak tau.. kalau korang ada cerita tentang isu ni, jom share dengan aku kat komen bawah ni.. kita survey sama-sama.. mana tau, lepas ni kot asyik bertudung bawal jer boleh dapat some guy yang always can be by my side.. hahaa.. poyo jer kan.. biasalah tu.. ayat orang single..

Dimanakah terletakknya kehebatan laksamana Hang Tuah?!

Woi.. woi.. kau dah melalut sangat dah tu..
ehehh.. aiseeyyy..

Dimanakah terletaknya kecomelanku..?! 

..disinikah..
atau.. 

..dikerisnya kah..?! ehh.. ;P

No comments:

Post a Comment



Copyright© All Rights Reserved by sevenine79.blogspot.com
Blacy Smiley - Silly